נכתב ע"י : גיא יולזרי

בואו נתחיל מהשורה התחתונה: מכבי פתח תקווה, העולה החדשה מהליגה הלאומית, קבוצה עם התקציב אחד הנמוכים בליגה, הבטיחה את מקומה בפלייאוף העליון. נשארו לנו עוד עשרה משחקים, נטולי דאגה, משחקים שאפשר לשחק בהם כדורגל פתוח, התקפי, כדורגל שמח. השורה התחתונה הזו היא קריטית, כי בכל פעם שיש ביקורת על היכולת של הקבוצה ועל המאמן, מגיעים המסנגרים ואומרים שהביקורת לא עניינית ושעם הצלחה לא מתווכחים…ושניצחנו את כל הקבוצות החזקות בליגה. זה נכון, אבל חוץ משלוש קבוצות,  גם הפסדנו לכל יתר הקבוצות השנה בליגה. והדרך, אוי הדרך…

ועם כל הכבוד לשורה התחתונה, מגיע לנו גם ליהנות מכדורגל. חשוב  לי התוצאות והנקודות, אבל חשוב לי לא פחות הדרך… וברוב המשחקים השנה סבלתי. היו יותר מדי משחקים, שצפיתי בטלוויזיה והודיתי לאלוהי הקורונה, שאני לא נמצא ביציע. משחקים מאותגרי התקפה, מתקדמים לצדדים ואחורה, מתבססים על התקפות מתפרצות ותו לא. אחד המשחקים השנה, שהכי נהניתי בהם היה דווקא במשחק ההפסד נגד מכבי נתניה 3:2. היה משחק טוב ומהנה, עם שלל אפשרויות להבקעה. ועכשיו שחרב הסכנה לירידת ליגה כבר לא בנמצא, אפשר להשתחרר ולשחק כדורגל.

מחזור לסיום הליגה הרגילה, אוהדים מתחילים לשחק בסטטיסטיקה ורואים שגם אם מכבי תפסיד לבני סכנין, יש לנו סיכוי טוב להיות בפלייאוף העליון כי מכבי חיפה תעשה בשבילנו את העבודה. איזה כיף לנו, אבל לא ככה צריך לסיים את הליגה. אני מצפה מהקבוצה להילחם על כל כדור, ונגד סכנין היה די ברור מי נלחם יותר. למה זה צריך להיות ככה? למה כשכבר מגיעים לפלייאוף העליון, צריכים להיות תלויים באחרים? למרות התקציב הנמוך, יש לנו שחקנים שאפשר היה להגיע איתם יותר גבוה. אם בשנה שעברה בגמר גביע היה לנו את ינקו בשער, יכול להיות שהגביע היה מגיע למקום אחר.

אחת הסוגיות היותר מרתקות היא הפער בין ההתנהלות של מכבי עם הנוער (תעודת הצטיינות), ומציאת שחקנים צעירים מוכשרים לבין ההתנהלות בכל מה שקשור למציאת שחקנים זרים וטובים. הארגון בכל מה שקשור לנוער הוא מדהים והכי מקצועי שיש ואילו בתחום הזרים…זרים לכדורגל. אפשר לספור על אצבעות כף יד אחת את הדברים הטובים שכל השחקנים הזרים עשו יחד השנה על המגרש. געגועים למגמאדוב ולשחקנים ברמה שלו.

אז כן, איזה כיף שאנחנו בפלייאוף עליון, ולא, אנחנו לא אמורים להסתפק בזה. בעונה המוזרה הזו, אנחנו אכן יכולים לנצח כל קבוצה (וגם להפסיד) ולי הכי חשוב שנתחיל לשחק כדורגל שמח. לא כל-כך זוכר מתי זה קרה השנה.